söndag 21 november 2010

Lördag den 20 november

Klockan ringde 0700 idag för det var dags att gå upp och göra sig i ordning för vår tur till Norge och våra fortsatta blöjinköp. När jag gick upp så låg mina flickor och sov gott. Det blev en snabb dusch och frukost. Jag var klar till klockan kvart i åtta, då F gick upp för att duscha. Strax efter åtta så vaknade Emilia och jag tog upp henne och bytte blöja på min lilla dotter. Därefter så fick hon frukost.

Klockan 09 rullade vi ut från parkeringen och strax därefter så hämtade vi D som också skulle med för att köpa blöjor åt oss, eller rättare sagt till Emilia :-) Vi var framme i Magnor strax före klockan elva och då köpte vi de tolv paket som vi totalt fick köpa. Nu har Emilia ett antal paket av de två kommande storlekarna. Känns bra att veta att våra utgifter för blöjor inte kommer att vara speciellt stora för ett bra tag framöver.

Efter besöket i Magnor, så blev det en tur till Charlottenbergs Shoppingcenter och där köpte jag två par byxor, manchettknappar, strumpor, tuggummi och cherry-coke. Vi handlade även en del kläder åt Emilia. D köpte lite tillbehör till sin nya telefon och F köpte faktiskt inget alls till sig. Tycker lite synd om henne, men tror att hon tar igen det i München om nån vecka ;-) Vi hann även med en snabb lunch på McDonalds.

Vi var hemma i Karlstad strax före halv fyra och då lämnade vi av D hemma hos sig. Vi åkte hem och packade ur, för att sedan åka direkt tillbaka till D. Vi fikade lite och spelade kort. D:s vän An kom också dit och vi åt en fantastiskt god wok som D lagade och sedan tittade vi lite på tv också. Naturligtvis spelade vi ganska mycket kort under kvällen. Då Emilia var trött, eftersom hon sov så kort tid i morse, så åkte vi hem strax efter klockan 22 och sedan plockade vi lite hemma.

Vår lilla familj var alla i säng före klockan tolv och jag tror att vi alla var ganska så slitna efter en rolig men intensiv dag :-) Hoppas att er lördag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar