söndag 14 november 2010

Fredag den 12/11

Emilia och mamma kom in och la sig en bra stund efter det att jag hade somnat. Jag vaknade till när de kom in och la sig men jag somnade snabbt om igen... när klockan ringde 07 så var jag snabbt uppe och var in i duschen på några minuter. När Emilia håller på och vänder sig som mest så önskar jag att vi hade en bredare dubbelsäng än den 180 cm breda sängen vi har nu. Trots att lilltjejen är liten så tar hon ganska så stor plats i sängen ;-) Idag duschade jag inte speciellt länge men det var lika skönt som vanligt att vakna till. Jag gjorde i ordning frukost och åt den samtidigt som jag läste en massa sportnyheter på datorn.

Cykelturen till jobbet var en blöt historia för regnet öste ner. Det var inte så många cyklister ute och det är väl ganska förståeligt med tanke på vädret. Denna arbetsdag gick snabbt och det var en riktigt bra dag för mig och några få personer till. För kontoret som helhet så gick det inte så bra dock. Som ni vet så slutar vi alltid klockan 17 på fredagar och det är lika skönt varje gång man får ta helgen.

Jag var hemma strax före kvart över fem och idag så hade vi planerat att åka ut till Hammarö och låna svärföräldrarnas hus. De är inte hemma då de är på en två-veckors resa till Egypten. Vi var ute på öa strax efter klockan halv sju och då plockade vi upp allt vi hade med oss. Jag myste med Emilia och matade henne samtidigt som jag spelade Football Manager. Vem säger att inte vi karlar kan göra två saker samtidigt? :-)

Min kära hustru F var ordenligt sysselsatt. Hon bakade flera sorters kakor och tvättade flera maskiner med smutstvätt. Smidigt när vi kan använda oss av deras tvättstuga. Jag antar att nästa gång detta blir aktuellt så kommer det att vara julhelg :-)

Vår lilla familj tillbringade hela kvällen i köket. Jag drack lite julmust under tiden som jag spelade FM och hade Emilia i knäet. Julmust är en fantastiskt god dryck... Helt plötsligt så var klockan närmare halv tolv och då var det dags för familjen att lägga sig. Naturligtvis så skulle vi använda den fantastiska sängen som svärmor har. Återigen, 30 cm gör mycket för sömnen...

Men när vi lade ner vår lilla dotter i sängen så var det som om hon var på tennis för hon vred på huvudet fram och tillbaka precis som om det hade varit en extremt snabb match... vi antog att detta berodde på att F och jag låg på "fel" sida mot vad vi gör inne i stan. Naturligtvis så bytte vi sida och då verkar det som om tennisen var slut :-) Det tog dock ett litet tag till innan hon somnade men strax före halv ett så snarkade Emilia... vi somnade strax därefter. Hoppas att er fredag var bra!

Till er som kommenterar anonymt: lämna gärna ett smeknamn eller nåt så att jag kan lista ut vem ni är :-)

1 kommentar: