torsdag 25 november 2010

Tisdag den 23/11

Jag hade sovit väldigt skönt när jag vaknade till av att mina kära flickor kom in och la sig. Tydligen hade Emilia tyckt att det var bra program på tv:n för de var uppe till halv tre... Jag kramade om Emilia när F hade lagt ner henne i sängen. Det kan nog vara så att jag är världens stoltaste pappa :-)

I vanlig tid var det dags att gå upp och denna morgon kände jag mig ovanligt pigg. Det blev en snabb dusch och sedan gott om tid för frukost. Cykelturen till jobbet var återigen en hal och kall historia. Men naturligtvis kom jag till jobbet hel och utan några incidenter på vägen.

Arbetsdagen var intensiv och den gick mycket fort. För mig gick det väl sisådär men så är det ibland. När det var dags att sluta så skyndade jag mig hem. Jag var väl hemma strax efter klockan 18.

Väl hemma så fann jag Emilia sovandes i babysittern och F i full fart med att julpynta lägenheten. Jag satte mig i soffan för att varva ner lite och strax därefter så vaknade Emilia. Då tog jag naturligtvis upp henne till min famn så hon fick vila mot bröst. Strax därefter så sov hon igen :-) Hon vaknade till efter en halvtimme och då var det dags för blöjbyte och matning. Men efter dessa jobbiga aktiviteter så var det dags för henne att sova mot mitt bröst igen...

F och jag beställde pizza ikväll och det var gott att lyxa till det hela lite grann. Under tiden som vi åt pizzorna så satt Emilia och sov i babysittern. När jag hade ätit färdigt så vaknade lilltjejen och jag tog upp henne igen. Sedan tillbringade vi hela kvällen i soffan ända tills det var dags för mig att lägga mig. Emilia ville ju hellre vara upp ett tag till med mamma :-)

Hoppas att er tisdag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar