fredag 19 november 2010

Torsdagen den 18e november

Har glömt bort att berätta hur bra Emilia sover nu för tiden. Hon somnar för det mesta mellan 23-00 och sover åtminstone fram tills dess att klockan är 11... detta är sinnessjukt länge och det får ju med sig den positiva effekten att min kära hustru också får sova en hel del :-) Inte för att jag är avundsjuk, inte alls...

I natt sov jag återigen väldigt gott och det är skönt när man vaknar och känner sig utvilad. Denna morgon duschade jag inte länge så jag hade mer tid att njuta av frukosten. Jag drack Tropicana-juice och åt tre smörgåsar med salami och ost. Lyxade till det lite med några tomatskivor också. Idag hann jag läsa riktigt mycket fotbollsnyheter och även NWT:s upplaga på nätet. Det var en riktigt bra morgon!

Arbetsdagen gick fort och helt okej. Ingenting speciellt att rapportera. Hade det varit en bok så hade den hetat "På säljfronten intet nytt..." om ni förstår vad jag menar med denna titel ;-)

Jag var hemma efter klockan sex och jag hade tänkt att jag skulle laga lasagne men min fru var sugen på göra maten istället så jag fick mysa med min kära dotter i soffan. Det tackar jag min underbara fru för! Emilia och jag satt i soffan och gosade. Det var som vanligt helt mirakulöst mysigt och underbart. Jag förstår vad min kära svägerska Mia menar med att hon skulle vilja "äta upp" sin lilla Maximilian. Små barn är helt enkelt riktigt goa'.

Min fru hade bra tajming i matlagningen för den var färdig i tid tills dess att veckans avsnitt av Robinson började på TV4. Det är så roligt att se dem plågas och gnälla. Om ni nu anmälde er till detta program, så borde ni ju ha förstått vad ni gav er in på? Vart har alla starka människor tagit vägen, är det bara mediekåta wannabe-kändisar som ställer upp numera? Trots detta så är det riktigt intressant att se Paolo plåga dem i diverse olika grenar ;-) Kanske finns en liten sadist inne där någonstans i mig...

Efter Robinson så var det dags för Hockeykväll och det är alltid kul att se hockey. I och med att Canal+ har lagt om sändningarna denna säsong så har jag inte tillgång till alla matcher och med Hockeykväll så får jag ändå se alla FBK:s mål :-) Faktum är att efter Hockeykväll så gick Emilia och jag och la oss. Inte direkt kanske, men i alla fall omkring halv elva. Emilia hade somnat på F:s bröst så hon sov gott redan när vi la oss i sängen. Min hustru stannade uppe och plockade i ordning i köket. Jag tror att hon tycker att det är skönt med lite egentid även om det i detta fall innebar hushållssyssla.

Jag hoppas att ni hade en lika bra torsdag som jag! Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar