torsdag 18 november 2010

Onsdag den 17/11

I natt så sov jag mycket gott och vid sex-tiden så vaknade jag till av att Emilia gnydde till lite och började sprattla med armarna och benen. Då nynnade jag lite tyst för henne och kramade om lilltjejen till dess att hon fått ro och somnat om. När så klockan ringde 07 så var jag lite trött och sliten. Naturligtvis så hade jag gärna fortsatt sova men man måste ju ta sitt ansvar och försörja familjen.

Frukosten avnjöts framför datorn och jag åt några goda smörgåsar och drack en kopp té. Bland de bästa grejer jag har gjort denna vecka är att ställa cykeln i cykelförrådet så att inte låset kärvar. Det märks att det är kallt ute när kedjan och bromsarna inte vill fungera riktigt. Men i och med att cykeln står inomhus så gick cykelturen till jobbet väldigt smidigt och snabbt.

Arbetsdagen gick bra för de flesta av oss och det märks när resultaten går åt rätt håll för då är stämningen på kontoret fantastiskt bra och alla har kul ihop. Nästa fredag så ska vi ha en liten fest hemma hos chefen och det kommer garanterat att bli roligt. Måste säga att denna fest är något som jag ser fram emot :-)

Som vanligt var jag hemma vid 18-tiden och jag plockade i ordning lite i köket eftersom min fru höll på att styra upp vad vi skulle handla för mat. Och så klart, jag passade även på att mysa med Emilia lite (en hel del) innan det var dags för mig att gå på årets stämma i bostadsrättsföreningen.

Detta år så var det en väldigt bra uppslutning och det märks att det har blivit en hel del nyinflyttade för det var betydligt fler "unga" medlemmar och inte bara en massa gamla pensionärer. Tidigare så har Vågmästaren, där vi bor, blivit kallat för Rynkeby och det är kanske något som sakta har börjat ändras? Det var väl inga överdrivet viktiga frågor som diskuterades. Vi fick reda på att just vår förening tydligen är den mest energieffektiva föreningen här på området och vi har därför även ganska så låga kostnader för uppvärmning. Detta diskuterades en del då det är ganska många av oss som upplever lägenheterna som extremt varma. Men tydligen så var inte detta ett jätteproblem i det stora hela... Dessutom så kommer föreningen att kunna spara en del pengar när föreningens lån läggs om till våren ;-)

Jag var hemma strax efter klockan 2015 och då var det dags för min fru och vår vän D att åka iväg till ICA Maxi och Coop Forum för att storhandla. Jag hade tänkt mig att mysa en hel del med min dotter men hon hade andra planer och somnade omgående i babysittern. Hon sov faktiskt ända tills dess att F kom hem strax för 22-tiden. Jag hjälpte min fru att packa upp och sedan så gjorde jag mig klar för att lägga mig. Vid halv tolv-tiden så var det dags för sängen men Emilia ville inte sova så F fick kom in och hämta lilltjejen. Jag somnade som en klubbad oxe och jag har ingen aning om när mina underbara tjejer la sig i natt.

Hoppas att ni hade en bra onsdag! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar