fredag 26 november 2010

Torsdag den 25/11

Denna natt så vaknade jag till av att F kom in och la ner Emilia bredvid mig i sängen. F gick sedan på toa och på den knappa minut som hon var borta så hade Emilia och jag somnat intill varandra. Tydligen kramade jag även om min lilla dotter :-) Det är så fantastiskt mysigt att lukta på vår lilltjej. Bebislukt är bland det bästa som finns!

Jag vaknade till sedan vid sju-tiden och då var det bara att att göra som vanligt på morgonen. Badrum, frukost och lite surfande. Cykelturen till jobbet var vinglig men jag kom fram välbehållen.

Arbetsdagen gick snabbt och det var skönt att bara jobba till klockan kvart i sex denna dag. Det var en intensiv dag och det var mycket skönt att sätta sig på cykeln för att cykla hem. Tror nog att detta kan vara den sista veckan som jag cyklar till jobbet...

Jag var hemma strax efter klockan 18 och min lilla dotter låg på en filt på golvet och "pratade" lite. F hade gjort i ordning köttfärssås och denna var riktigt god! Kvällen tillbringades framför tv:n och vi såg på Robinson som vanligt på torsdagar. Emilia satt i mitt knä hela kvällen och det är jättemysigt. I och med att det var torsdag så tittade jag även på Hockeykväll och det var gött att FBK vann övertygande.

Då jag var trött som en hel skock med gnuer så låg jag i säng redan klockan elva. Emilia och F satt uppe ett tag till, när de kom i säng vet jag inte... men jag sov riktigt gott.

Idag så fick även lilla flicka två stycken vaccinationssprutor. Detta inför resan till Tyskland och även i förebyggande syfte inför framtida resor till Ungern. Enligt F, så grät vår lilla flicka i några minuter efteråt. Tycker synd om lilltjejen men vaccination är ett nödvändigt ont...

Hoppas att er torsdag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar