lördag 6 november 2010

Fredag 5/11

Emilia sov återigen hela natten och det känns ju naturligtvis jättebra! Min kära hustru och jag gick upp strax efter klockan halv tio och då sov Emilia fortfarande. F passade på att göra en kaffe med kaffemaskinen och jag hann dricka en kopp té innan lilltjejen vaknade och skulle ha frukost. Först av allt så bytte vi blöja på henne och sedan så var det dags för hennes mat.

Förmiddagen tillbringades framför datorn och jag laddade ner fullversionen av det splitternya Football Manager 2011 och jag måste säga att det är den bästa versionen av FM hittills! Klockrent fulländat är betyget från min sida! Detta spel kommer att sluka många timmar av mitt liv det närmaste halvåret. Och vad man än tycker om detta spel, så är det ju definitivt en billig hobby!

Min hustru F höll på en hel del med den stationära datorn. Hon har börjat att gå i genom alla bilder som sparats ner under åren och det visar ju sig att många filer och bilder finns i 3-4 exemplar... Det blir troligtvis en hel del plats ledig nu. Detta ska fyllas med bra filmer och tv-serier som vi ska ladda ner!

Emilia tillbringade hela sin dag med att antingen sitta i babysittern eller ligga bredvid pappa på soffan. Hon har ett verkligen bekymmerslöst liv min lilla dotter. Detta unnar jag henne för hon ska göra precis det hon känner för just nu :-)

Strax före klockan sex kom svärfar förbi. Han väntade på att hans fru, min svärmor, skulle komma förbi och färga håret på min hustru. Mor och dotter har en bra rutin på hårfärgning nu... de har ju gjort det några gånger och resultatet blir alltid bra. Under tiden som mor och dotter färgade hår, så löste svärfar soduko och jag matade Emilia. Hon bestämde sig dock för att spy upp allt hon ätit och detta resulterade i en extremt ledsen och chockad lilltjej. Jag fick byta kläder på henne och även tvätta rent henne.

Svärföräldrarna åkte hem och min hustru och jag åt middag och tittade på lite tv, däribland Skavlan. I och med att det var fredag så passade jag faktiskt på att unna mig en öl. Det var gott :-) Emilia somnade strax före halv tolv och då gick vi också och la oss! Jag hoppas att ni hade en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar