söndag 14 november 2010

Lördag den 13 november

Vi sov riktigt skönt i svärmors säng och jag vaknade till vid åtta-tiden på morgonen. Jag försökte somna om men var kissnödig och gick upp på toa. Därefter så gick jag tillbaka in i sovrummet och försökte somna igen. Det gick väl sisådär. En sak som slog mig var att när jag tittade på mina flickor bredvid mig i sängen så låg både Emilia och F i samma ställning. Det var helt otroligt så lika var mor och dotter just vid detta tillfälle.

Vid halv tio-tiden så gick jag upp och lämnade mina tjejer i sovrummet. I köket så kokade jag lite vatten och drack en kopp té och njöt av den tysta omgivningen. Därefter så gick jag några hundra meter för att hämta tidningen så att den skulle finnas inne om min fru ville läsa den när hon vaknade. Strax efter att jag kom in genom ytterdörren så kom min fru upp och inte många minuter senare så var det Emilias tur att vakna.

Resten av dagen tillbringades i köket på Hammarö. Jag spelade FM och surfade. F bakade kakor, tog hand om tvätten och tittade på en massa olika tv-program på diverse play-tjänster. Emilia satt i babysittern och myste. Naturligtvis så matade jag och bytte blöjor på henne eftersom min fru var upptagen med annat. Måste säga att det var väldigt skönt med detta lilla miljöombyte.

Vid 18-tiden så åkte vi från öa in till stan för att umgås med D och An. Vi spelade kort och fikade samt snackade en massa skit om allt möjligt. Strax före klockan åtta så gjorde D och An varma smörgåsar åt oss under tiden som jag bytte blöja på Emilia. Vi tittade även på "Så mycket bättre" på TV4. Detta är faktiskt ett riktigt trevligt tv-program. Vi åt en del godis under kvällen också :-)

Strax efter klockan tio så åkte vår lilla familj hem. Jag tog Emilia och satte mig i soffan. Under tiden som jag matade henne så passade vi på att titta på lite fotboll på tv:n. F passade under tiden på att plocka i ordning lite inför hennes pysseldag nästa dag. Vid kvart-i-tolv-tiden så gick vår lilla familj in och la oss. Jag hoppas att ni hade en lika bra lördag som jag hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar