lördag 27 november 2010

Äntligen fredag!

Denna natt var väldigt speciell... jag hade ju somnat mycket gott och visste ju inte när mina tjejer kom säng. Klockan halv tre så kom F in med lilltjejen Emilia. Emilia hade ännu inte somnat så F tänkte få vår dotter att somna i sängen istället. Min omtänksamma fru "körde" in mig i gästrummet i stället och där somnade jag omedelbart. Kan säga att när klockan ringde 07 så var jag lite förvirrad över anledningen till att jag låg och sov där. Men minnet kom snart tillbaka och det var tyst in i det stora sovrummet. Antar att mina tjejer somnade skönt när de väl somnade.

Duschen gick fort denna morgon så jag fick mycket tid denna morgon att äta frukost. Det var skönt att sitta ner och äta frukost idag då denna arbetsvecka äntligen skulle vara över snart. Denna vecka har varit en av de mest intensiva veckorna på mycket länge. Med den sköna vetskapen om att det inte var många timmar kvar på arbetsveckan så gick cykelturen snabbt till jobbet.

Arbetsdagen var lite längre än vanligt på fredagar och det innebar att vi skulle jobba till klockan 19. Dagen blev intensiv och rolig på många sätt. Jag tror att alla drog en lättnadens suck när vi var klara för dagen och det äntligen var helg.

Jag var hemma strax efter klockan 19 och det innebar en snabb dusch för att komma i ordning inför kvällens fest med jobbet. När klockan var 20 så gick jag till chefen och det sköna är att det var en promenad på max 100 meter. Min chef bor nämligen på samma bostadsområde som jag/vi.

Kvällen var mycket trevlig och vi lyssnade på mycket musik från 80- och 90-talet. Vi drack en del öl, cider och champagne samt åt tacos. Det bästa av allt är att företaget stod för hela kalaset! :-)

Jag var hemma strax efter klockan 01 och då mötte jag F som precis var på väg att gå och lägga sig. Vi kramade om varandra och det blev faktiskt några pussar också ;-) Strax därefter gick jag också in för att sova. Det var himla skönt att få krypa ner bredvid Emilia och lukta lite på henne. Helt uppenbart är jag inte redo att vara borta från min familj i ett dygn än. Jag älskar dem för mycket helt enkelt. Tack för att ni finns i mitt liv F och Emilia! Puss på er!

Min misstanke är att jag somnade extremt fort och att jag sov länge... hoppas att ni hade en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar