torsdag 11 november 2010

Onsdag 10/11

I natt så sov hela familjen bra i sängen och mina flickor sov återigen väldigt gott när jag klev upp klockan sju. Utomhus var det vitt efter att vinterns första snö hade fallit. Det var ett vackert vitt täcke ute och jag längtar verkligen efter barndomens vintrar när det var massvis med snö ute. Jag tycker att vintern är en vacker årstid och det är mysigt när min fru tänder en massa värmeljus i lägenheten. Vintern är helt enkelt den årstid som jag faktiskt tycker bäst om...

Jag åt en god frukost och hade riktigt mycket tid på mig, så jag unnade mig även en kopp té framför datorn. För första gången så var det alltså vinterväglag och det gick bra att cykla trots att jag har däck som kanske inte direkt är gjorda för hala vägar... Arbetsdagen var väldigt givande. Bra försäljning för alla på kontoret och det blir en riktigt positiv stämning. Idag var det en bra arbetsdag och jag tror att de flesta av mina kollegor håller med mig. Vi ska ha en liten fest den 26e november hemma hos vår chef och det som är bra är att jag har en extremt kort väg hem. Chefen bor nämligen i grannhuset :-)

Min kollega och vän D följde med hem efter jobbet och Emilia var, till D:s stora glädje, vaken. D:s goda vän An kom samtidigt som vi till vår lägenhet. Vi snackade en massa skit, spelade kort och beställde pizza från Florens. Vi hade en trevlig kväll och de begav sig hemåt vid åtta-tiden. F, Emilia och jag myste i soffan. F tittade lite på tv och jag slösurfade mest.

Vid 22-tiden så blev jag väldigt trött och gjorde mig i ordning för sängen. Emilia och jag la oss faktiskt innan klockan 23. Den största anledningen till detta var nog att jag var trött, för min dotter var inte speciellt sugen på att lägga sig. Jag var nämligen gristrött.

Jag hoppas att ni hade en riktigt bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar