fredag 5 november 2010

Torsdag den 4 november

I natt sov vår fina lilla tjej hela natten och vi är riktigt bortskämda med hennes nattsömn nu. Just nu har jag svårt att föreställa mig hur det kan vara för de föräldrar som måste vara uppe flera gånger per natt. Vi hade det så de första veckorna men sedan dess så tycker vår lilla prinsessa om att sova. Dessa sömngener måste hon ha fått ifrån sin farfar och sin pappa, för vi tycker alla om att sova länge... :-)

Jag var inte helt frisk idag heller så det var ett lätt val att stanna hemma. Jag gillar verkligen inte att ha huvudvärk och jag tar ett par panodil tillsammans med frukosten för att försöka bli bättre. Lilla Emilia åt en omgång ur nappflaskan med god aptit. Mamma F och jag passade på att se två stycken avsnitt av The Amazing Race och sedan var det dags för F att cykla in till stan. Hon skulle nämligen på återbesök hos barnmorskan. Är det någon som har ett bra svar på varför det heter barnmorska?

Emilia och jag stannade hemma och myste i soffan. Vi tittade naturligtvis på många avsnitt av Miami Vice under dagen. Nu är det faktiskt så att det endast återstår tre stycken avsnitt att se... lite tråkigt men någon gång så måste det ju ta slut. Emilia blev nog nervös för hon kissade ner sig, så att jag fick byta blöja på henne.

Mamma F kom hem efter klockan 15 och berättade att allt hade sett bra ut och att barnmorskan sagt att hon var imponerad över hur snabbt förlossningen hade gått. När min fru bestämmer sig för något, då kan hon flytta på berg för att se till att det blir som hon vill. Det är inte alla som gör ett så bra förarbete som min fru... måste ärligt säga att jag var imponerad över hur bra min älskade F gjorde förarbetet hemma i lägenheten. Jag antar att det är därför som förlossningen gick så snabbt och smidigt.

Under kvällen så plockade F med sina scrapbooking-saker och höll även på med att styra upp alla kort som vi har tagit. Hon tillbringade en hel del tid framför datorn men vi hade tid att se på Robinson ihop. Jag tycker att denna säsong tillhör de bästa som gjorts i Sverige. Det hade varit kul att pröva på att vara med i Robinson, men mitt största dilemma är att det inte finns en toalett... ska jag vara ärlig så tror jag att denna faktor talar emot ett eventuellt deltagande för mig :-)

Efter Robinson så tittade jag och Emilia på matchen mellan Liverpool och Napoli i Europa League. Den första halvleken var inte bra från Liverpools sida men i andra halvlek så visade Steven Gerrard varför han är lagkapten och en av världens bästa mittfältare.

Emilia blev nog väldigt uppspelt över det fina spelet i andra halvlek för hon ville inte sova alls. När klockan var tolv så skrattade och log hon fortfarande. Vi gick ifall in och la oss i sängen och jag har inte en aning om när hon somnade. Men återigen så var det min fina sång, med en text av massa nödrim, som fick henne att somna ;-) Hoppas att ni hade en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar