söndag 28 november 2010

Lördag den 27 november

Denna dag sov jag riktigt länge. Faktum är att jag inte vaknade förrän klockan var halv tolv! Jag sov riktigt skönt denna natt och när jag nu vaknade så låg lilla Emilia fortfarande och sov bredvid mig. Jag bestämde mig för att jag inte ville gå upp utan henne så därför surfade jag ett tag på min iPhone. Detta var en av de skönaste morgnarna på väldigt länge :-)

Jag var uppe strax efter klockan tolv och då pratade jag lite skit med min hustru innan det var dags för mig att ta upp min dotter och byta blöja på henne. Därefter så matade jag Emilia och sedan så åt jag själv frukost. Det blev lite slösurfande framför datorn, sedan var klockan plötsligt 15 och dags att gå till Mitt-i-city för att klippa mig.

Det var en kylig vinterpromenad och jag var framme i god tid innan det var dags för klippning. Det blev en tur Akademibokhandeln och lite fönstershopping. Klippningen tog faktiskt bara 20 minuter och sedan så gick jag till Teknikmagasinet och hälsade lite på de sköna grabbarna där :-)

Min svärmor hämtade mig strax efter klockan 16 för hon skulle passa Emilia ikväll, då F och jag hade andra planer. Så fort jag kom hem så var det dags för rakning och dusch. F passade på att duscha under tiden som jag rakade mig. Klockan halv sex så styrde vi våra apostlahästar mot Nöjesfabriken och kvällens aktiviteter.

På Nöjes så träffade vi E och Fe. Vi hängde av oss kläderna i garderoben och fick lite glögg i väntan på att vi skulle bli visade till bords. Ärligt talat, så var inte servitrisen direkt världens bästa och det var väl lite tråkigt. Våra bordsgrannar från Grums luktade mycket svett... kunde de inte ha tvättade kläder och deo på sig???

Maten var väl sisådär men kvällens underhållning med Starboys var värt varenda öre! Första gången som jag ser dem live och det var mycket roligt. Vi hade riktigt kul och det var mysigt att vara lite barnfria några timmar. Skönt att få lite tid på tu man hand med min underbara hustru!

Vi var hemma strax före kvart i tio och då pratade vi lite med svärmor och hennes vännina M. De hade tillsammans varit barnvakt och allt hade gått jättebra! Inte för att jag var orolig, men jag tror att F tyckte det var lite jobbigt att lämna Emilia hemma.

Dessa timmar utan Emilia var mysiga men det var skönt att få komma hem och mysa med henne också :-) Vi 3 är allt en underbar liten familj! F var trött så hon gick och la sig men Emilia ville inte sova så jag stannade upp tills hon somnade i min famn. Vid ett-tiden så gick även vi in och la oss i sängen bredvid F som sov gott.

Det var en riktigt underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar