tisdag 9 november 2010

Måndag 8/11

Jag skrev ju igår att jag somnade efter tolv men att jag inte hade en aning om när mina tjejer kom in och la sig. F berättade när jag kom från jobbet idag att de hade lagt sig klockan 02, för Emilia hade inte varit sugen på att sova. Men när min klocka ringde så låg de bredvid mig i sängen och sov gott. Just det ja, min telefon ringde en timme senare än beräknat och det visade sig att jag hade drabbats av en sällsynt iPhone-bugg. För mig blev det alltså en stressig morgon, för klockan ringde 08 istället för 07, och jag hann faktiskt inte att äta frukost...

Cykelturen till jobbet var en kylig historia och vi var inte många cyklister ute den här morgonen. I normala fall så brukar det vara en hel del som cyklar till sina jobb. När snön kommer så blir det till att gå till jobbet och då har man verkligen inte tid med att tappa en timme... Arbetsdagen var intensiv. Det brukar nämligen vara så när man har varit borta ett tag. Jag hade drygt 80 mail och 25 meddelanden på telefonsvararen att ta hand om. Men försäljningsmässigt så gick det bra och det var skönt med tanke på att det var en tung dag för resten av kontoret....

Jag var hemma strax efter klockan 18 och innanför dörren så låg Emilia och sov i sin barnvagn. Hon är så himla go' min lilla dotter. Kan helt ärligt säga att jag är en grymt stolt pappa ;-) F satt i soffan och surfade lite. Vi snackade lite skit om dagen som gått och sedan strax före klockan 19 så vaknade Emilia. Jag bytte blöja på henne och matade henne under tiden som F åt middag. När Emilia var färdigmatad så fick F gosa med henne så att jag kunde äta kvällsmat.

Resten av tiden spenderades i tv-soffan och F tittade på Biggest Loser, Böda Camping och Svenska Hollywoodfruar. Jag spelade FM2011 under tiden och Emilia låg i soffan och roade sig med att jollra och försöka vända sig. Det är inte långt kvar tills hon vänder sig och det känns rätt tidigt måste jag säga.

Vi la oss strax efter klockan elva och det var väldigt skönt att komma i säng någorlunda tidigt denna kväll. Jag hoppas att er måndag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar