onsdag 3 november 2010

Tisdag den 2 november

I natt var första gången på länge som Emilia vaknade och det gjorde hon strax före klockan sex, så vi kan verkligen inte klaga över lillflickans sömn... men det märks att jag inte är frisk för jag vaknade inte. F sa att hon hade pratat med mig och att jag hade svarat men av detta minns jag inte någonting. Det är så himla surt att vara sjuk men det är bara att ta det lugnt och kurera sig.

Strax efter halv tio så gick Emilia och jag upp. Det är så himla mysigt att ha henne bredvid sig i sängen för hon vill ha närhet och antingen så kryper hon intill mamma F eller intill mig. Visst vore det bättre om hon sov i sin egen säng men samtidigt tycker jag att vi kan skämma bort henne med att låta henne sova hos oss i dubbelsängen. Tror nog att både F och jag gärna skulle ha svärföräldrarnas breda och sköna säng.

Vår lilla familj och K åt frukost tillsammans på förmiddagen innan det var dags för F och K att bege sig in till stan. F skulle klippa sig och K skulle ta tåget till Stockholm. Emilia och jag vinkade hej då och sedan satte vi oss i soffan och tittade på fyra avsnitt av Miami Vice. När F kom tillbaka hem så hade hon med sig lunch från Maché och deras sallader är alltid lika goda och nyttiga. Jag vågar nog påstå att de har bäst sallader i Karlstad.

Ett tag efter lunchen så gick Emilia in och la oss i sängen för att sova middag och det var riktigt skönt, för jag var sliten och lilltjejen var trött. Men hon vaknade till lite så jag fick sjunga en liten sång för att hon skulle somna om. Hela tiden vi sov, så höll Emilia mig i handen. Hur mysigt och fint som helst! :-)

F kom in och väckte mig strax efter klockan fem för vi skulle förbereda lite innan våra goda vänner E och Fe skulle komma på besök. Jag duschade och bytte om från min lortiga tröja med bebiskräks på och F dukade och lagade mat. Min kära hustru F är riktigt bra på att laga mat. Hon gjorde en fläskfilégryta med kantarellsås. Till detta serverade hon ris och sallad. Maten smakade mycket bra! Tack för den goda maten hjärtat mitt!

Vi satt och snackade en massa skit under kvällen. Emilia vaknade strax efter halv sju och då hämtade jag henne men Fe hade Emilia en stor del av tiden. Vi pratade om allt möjligt och det var skönt att träffa dem igen. De åkte hem strax före klockan nio. Vår lilla familj satte oss framför tv:n och Emilia var i min famn. Trots att jag är sjuk, så kan jag inte låta bli att ha henne hos mig. Men ni kan vara lugna, jag har inte någon allvarlig dödlig sjukdom... :-) Jag passade även på att spela lite på demon till Football Manager 2011. Ungefär klockan halv tolv gick vi och la oss. Vi försökte få Emilia att sova i sin säng men det gick inte hon med på, så hon fick sova mellan oss som vanligt ;-)

Hoppas att ni hade en bra tisdag och en god natts sömn! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar