tisdag 15 mars 2011

13e mars 2011

Hej vänner!

Gårdagen var full med folk men det var tvärtom i dag. I och med att F inte började jobbet förrän klockan 12 idag så kunde vi äta frukost tillsammans. Det var mysigt och vi kopplade av i soffan. Lilla Emilia åt också med god aptit och just hennes "frukost" brukar alltid ätas snabbt och glupskt.

Strax efter klockan elva så åkte F till jobbet och Emilia somnade till lite i min famn. Har sagt det tidigare, men säger det igen, det är så fantastiskt härligt att ha henne sovandes på mig. Får verkligen minnesbilder från då hon var nyfödd. Då sov hon hela tiden på mig :-)

Överhuvudtaget så ville Emilia mest umgås med sin pappa idag. Jag försökte lägga henne på golvet för att kunna plocka i ordning lite och det gick väl hyfsat en liten stund men sedan så ville hon upp igen till mig. Och jag är inte svårflirtad vad gäller min dotter. Antagligen så skämmer jag redan bort henne... så största delen av denna söndag tillbringades i soffan och tittandes på nyhetssändningar om den japanska jordbävningen och dess följder. Tur att vi bor i ett geologiskt stabilt Sverige!

Kvällen tillbringades med en kopp té och Solsidan. I dag var detta program jätte, jätte, jättepinsamt... jag hade faktiskt svårt att sitta still och se det. Det brukar jag ha när någonting är pinsamt. Jag skäms så å deras vägnar. Bra program men jobbigt att se :-)

Dag 13: En dag i historien som du hade velat uppleva


Tveklöst den 7 maj 1945 - dagen då andra världskriget tar slut i Europa. Anledningen till att jag hade velat uppleva denna dag är att få vara med om känslan att äntligen så kan man se framtiden an. Det är inte längre lidande, svält, depression, död, mord, krig och allt det där mörka, utan det går att se positivt på livet.

Förstå alla de människor som runt omkring i Europa levt i skräck och fruktan. Denna dag så börjar resten av deras liv. Det kan omöjligen vara sämre. Det kan bara bli bättre, även om det är en lång väg att vandra.

Det går att skriva massor om denna vackra majdag, men det måste ha varit en euforisk stämning runt omkring i Europa. Jag antar att det måste vara så här det känns om man skulle ha varit med i drömmen till låten I natt jag drömde...

1 kommentar:

  1. Tror inte man kan skämma bort barn med kärlek bara med saker så fortsätt att låta Emilia vara i centrum! Kram

    SvaraRadera