onsdag 9 mars 2011

8e mars 2011

Hej!

Idag så har det varit en dag med många aktiviteter. Först av allt på morgonen så var jag och lämnade plasma på Claratappen i Karlstad och detta är någonting som jag tycker att alla som kan lämna blod eller plasma ska göra. Det hjälper andra som är i behov av blod i vården och landstinget får in pengar på plasmaförsäljningen som de kan använda till att finansiera vården i Värmland. Om alla värmlänningar hjälpte till så skulle landstinget ha det bättre finansiellt och vården skulle inte lida brist på blod! Ni som kan lämna, se till att gör det!

Sedan så kom F & Emilia och hämtade mig på Claratappen och vi åkte ut till Öa och åt lunch hos svärmor. Jag ägnade även en timme åt att vara nätverks- och datatekniker. Sedan så åkte vi hem igen och då myste Emilia och jag i soffan medans Kalle och F var på stan lite grann.

Vid halv fem så kom vår nya frys men tyvärr så kapade vi skåpen för lite i lördags, så vi får ägna lördagen åt detta igen... men när allt är klart så blir det snyggt! :-)

Strax efter klockan 18 så gick jag hemifrån och till Pitcher's för att se på FBK:s första kvartsfinal och därefter se på Champions League. Vi var fem stycken och vi åt god mat samt drack några kalla öl. Det var en mycket trevlig kväll och jag var hemma strax efter elva.

Dag 8: En bild från någonstans där du har varit



Detta är Sky Tower i Auckland, Nya Zeeland. Tillsammans med några goda vänner så var jag här i november 1999 och det var en mycket häftig upplevelse! Jag önskar att jag någon gång kommer att kunna ta med mig min kära fru F och Emilia hit. Nya Zeeland är ett jättevackert land och jag unnar alla att få uppleva detta land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar