onsdag 9 mars 2011

7e mars 2011

God kväll!

Idag har vi varit på BVC med lilltjejen och allt såg bra ut. Hennes längd- och viktutveckling ligger precis på den så kallade utvecklingskurvan. Det är skönt att vi har en helt normal tjej, fast ändå inte... hon är ju så otroligt mycket sötare och "goare" än andra småbarn :-) Partisk? Inte jag inte!

På eftermiddagen så tog F och jag itu med ett av våra långtidsprojekt. Vi var nämligen hos bröllopsfotografen och tittade på bröllopskorten från 070707 och det är dags att komma till skott med ett fotoalbum nu :-) Anledningen till att vi inte har gjort det tidigare är att vi var har varit missnöjda med hur fotografering sköttes och därför har det runnit ut i sanden. Men som sagt, nu är bollen satt i rullning!

Kvällen tillbringade vi hos vår goda vän D, för det var nämligen hans födelsedag. Det var vår lilla familj och hans närmaste familjemedlemmar. Det är kul att umgås och samtidigt så märks det väl hur mycket han tycker om Emilia. Jag kan säga att F och jag inte behövde hålla Emilia speciellt mycket under kvällen... det fanns nämligen andra som gärna "passade" och gosade med vår söta dotter :-)

Det har varit en riktigt bra måndag måste jag säga!

Dag 7: När och varför började du blogga?

Jag började blogga den 24e september 2010 och anledningen till att jag började blogga var att jag vill ge mina nära och kära en inblick i min dotters och min familjs liv. Kanske berätta nån liten detalj som man inte skulle prata om när man träffas och bara få berätta lite om livet och vardagen...

Det ska erkännas att jag har slarvat med bloggningen lite men jag känner alltmer att det finns små detaljer och ögonblick att berätta om :-) Är det nåt ni undrar över eller vill veta mer om, så kommentera gärna!

För övrigt älskling, så är det dags för en lunch på Vilmas, för det gjorde vi senaste gången den 24/9-2010... alltså första dagen som jag gjorde min bloggdebut... lunch i veckan frun?

1 kommentar: