torsdag 17 mars 2011

15e mars 2011

Hej på er alla!

Denna morgon så myste vår lilla familj återigen i soffan och åt frukost tillsammans. Det är riktigt mysigt och denna fina samhörighet är något av en bonus som vi har tack vare att jag är arbetsbefriad av min arbetsgivare. Det är naturligtvis tråkigt att inte ha ett jobb att gå till men det är skönt att ha mer tid för mina nära och kära.

Vid 12-tiden så åkte min fru och vännen Daniel till Bergvik för att storhandla och ta en tur på IKEA. F var hemma strax efter klockan 15. Under tiden som Emilia och jag var själva så tillbringade vi nästan hela tiden i soffan. Emilia sover och myser i famn och det är alldeles underbart. Jag surfar lite och kollar lite grann på nyheterna om katastrofen i Japan.

När F kom hem så packade vi upp maten och sedan så gick vi ut på en promenad i det fina vädret. Det är riktigt skönt att våren är på gång! Under vår promenad sov Emilia lite grann och vi passade på att besöka konditoriet Hanna Larsson på Herrhagen. Där jobbar F:s moster Birgitta och vi köpte två stycken semlor av henne. Dessa njöt vi av när vi kom hem från promenaden. Dock så hjälpte vi våren på väg lite genom att hacka bort en hel del is från vår parkeringsplats...

På eftermiddagen så plockade vi ordning lite grann i lägenheten och F pysslade lite också. Jag laddade även ner lite tv-serier som vi skulle kolla på. Kvällen tillbringades med de senaste avsnitten av The Amazing Race och The Apprentice. Under tiden som vi tittar på tv, så är Emilia med och skrattar och busar i soffan. En av hennes favoritsysselsättningar är att "bita" oss i näsan och det är lite smågulligt när hon kastar sig över oss med öppen mun. Just nu får hon hålla på men när tänderna kommer, så är det slutbitet :-)

Dag 15: Ditt första minne av ditt äldsta syskon
Mitt äldsta syskon, som jag har ett första klart minne av, det är min lillebror Per. Jag kommer inte ihåg om jag var med på BB när han föddes eller om jag var hos nån släkting. Men den första minnessekvensen som jag har av min bror är när vi kommer in i hallen i vårt hus och att pappa eller mamma lägger honom i dubbelsängen. Då är min bror klädd i en vit (fluffig?) overall. Jag kommer ihåg att jag tycker att Per ser ut som en liten kissekatt där han ligger vitklädd och med knallsvart hår. Jag minns även att jag kallar honom för Sotis, antagligen så var det på ju grund av hans svart hår.

Detta minne är det allra första minnet som jag har av min lillebror Per...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar