tisdag 8 mars 2011

6e mars 2011

Hej!

Idag så var min kära hustru på scrapbooking-mässa tillsammans med sin mamma. Under tiden var Emilia och jag hemma och myste. Strax före klockan 12 så var F och min svärmor hemma igen och vi ägnade sedan nästan två timmar åt att plocka i ordning och städa lägenheten. Det var välbehövligt!

På eftermiddagen så kom Emilias gudfar Kalle på besök och det var riktigt roligt att träffas. Det var några månader sedan vi sågs senast. Emilia var jätteglad att se honom :-) Kvällen tillbringades sedan med att se på Shrek 1 & 2 samt att tvätta. F gick och la sig sen men då Emilia inte ville sova så stannade hon, Kalle och jag uppe. Vi tittade på katastrof-filmen 2012 och den är alltid lika bra!

Dag 6: Min favoritbok


Om jag bara fick läsa en enda bok under resten av mitt liv, så skulle det vara boken Röd Storm av Tom Clancy. Detta är en bok som utspelar sig under senare delen av 1980-talet och handlar om ett fiktivt krig i Europa. Detta låter kanske som ett hemskt val, att välja en bok om ett krig, men jag tycker att denna bok är oerhört välskriven och den lockar till att hela tiden läsa vidare. Och det är väl så en bok skall vara skriven?

Jag tror att jag har läst denna bok minst 4-5 gånger och det lär nog bli flera gånger till.

Ni som läser min blogg, vilken är er favoritbok och vem har skrivit denna bok?

1 kommentar: