måndag 21 mars 2011

20e mars 2011

Hejsan!

Denna morgon var lite annorlunda för vi var alla uppe när klockan var åtta på morgonen. F vaknade först och gick upp då hon inte kunde sova vidare. Jag låg kvar i sängen lite och surfade med min mobil och lyssnade på hur Emilia pratade massor i sömnen. Samtidigt så lekte Emilia med den mjukishund som hon fick av farbror Niclas och faster Linda när hon låg på sjukhuset i december. Roligt att se hur hon kramade hunden och flyttade den med sig från sida till sida :-)

I och med att vi var uppe så tidigt så hann vi med en del grejer här hemma. Ta hand om disken och ha mysfrukost. När klockan var tio så kändes det som om klockan var tolv eller nåt sånt... F pysslade lite och jag läste massor med sportnyheter samtidigt som Emilia sov i min famn.

Det var väldigt vackert väder denna söndag så vi tog en promenad efter lunch. Vi tog ett varv kring inre hamn här i Karlstad. Det var en skön promenad och välbehövlig frisk luft. När vi var hemma så kom Emilias morfar Oscar på besök för han skulle få sitt hår klippt av F. Jag matade Emilia samtidigt som F var frisör och sedan så duschade även F.

Morfar och F åkte strax före klockan fyra, för F skulle på ett ljusparty med Partylight. Emilia och jag passade på att se på den sjunde och avgörande kvartsfinalen mellan Skellefteå och Linköping. Lilltjejen tyckte att matchen var tråkig för hon somnade ganska fort.

Strax före sju så var F hemma. Hon hade köpt lite grejer och vi får dem om nån vecka eller så. Vi beställde pizza som kom strax efter det att Solsidan hade börjat. Pizzan smakade bra och sen så pysslade F en hel del och jag myste med Emilia i soffan. Under tiden som vi myste så kollade jag på tre avsnitt av The Event. Om ni undrar varför F pysslar så mycket så är det för att jag tycker att hon pysslar för lite. Jag tycker att min älskade fru ska unna sig mer tid till sin favorithoppy för det märks att hon mår bra av det.

Emilia somnade i min famn när vi satt i soffan och vi la henne i sin säng vid midnatt. Strax därefter så la sig resten av familjen också. Vi sov alla som klubbade sälar i natt...

Hoppas att er söndag var bra!

Dag 20: Vilken var din favoritsällskapslek utomhus (ej sport)?
Denna var svår. Naturligtvis var det roligt att leka krig, cowboys mot indianer, "Röda lyktan", kurragömma med flera. Men min favoritlek utomhus var nog ändå Dunken för det var riktigt roligt varje gång. Om dagens barn inte leker denna lek så förstår jag vad som är fel numera med dem.

Hemma på vår gata hade vi sån tur att vi hade 5-6 gårdar att leka på och detta gjorde att man kunde springa långt bort och sedan sakta men säkert avancera närmre för att försöka "dunka sig". Ibland så gick det även att dunka dem, som blivit brända, fria. Får verkligen en massa nostalgiska minnen nu :-)

Vilken var din/er favoritlek utomhus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar