fredag 11 mars 2011

9e mars 2011

Hej kära vänner!

Idag så sov vår lilla familj faktiskt ända fram tills klockan var drygt tio och det var riktigt länge för att vara vi. När kom upp så var det dags att äta frukost och det gjorde vi alla samtidigt. Vädret här i Karlstad bjöd även på en massa snö...

Vår vän Kalle åkte hem till Stockholm med tåget som gick strax efter klockan 13. Här hemma i lägenheten så tog vi det lugnt och småplockade lite samtidigt som vi kollade på lite tv... det gjordes inte speciellt mycket seriöst under dagen och det var skönt faktiskt :-) Emilias farmor och farfar var på besök idag också. Emilia bjöd så klart på kaffe och det uppskattade farmor och farfar. Vi satt och pratade några timmar innan det var dags för dem att åka hem till Årjäng. Det är alltid lika kul när de kommer på besök och jag antar att de vet att de alltid är välkomna på besök!

På kvällen så fick vi lite mer energi och då plockade min fru i ordning i köket innan det var dags för oss att se på Sveriges mästerkock på TV4. Denna kväll åkte en av de "skönare" killarna ut och det var faktiskt lite grann av en överraskning. Efter detta program så såg F på Lyxfällan på TV3 samtidigt som jag surfade.

När Lyxfällan var slut så tittade vi på det senaste avsnittet av The Amazing Race. Denna serie har F och jag följt sedan vi blev tillsammans för sju år sedan. Emilia myste under kvällen i famnen hos sin mamma och pappa. Jag hoppas att Emilia "känner" hur älskad hon är av sina föräldrar...

Dag 9: Din favoritrestaurang


Min absoluta favoritrestaurang heter Isola Bella och ligger i Visby. Anledningarna till att detta är min favorit är många. Bland några kan nämnas:

  • Fantastiskt god mat med italiensk prägel
  • Mysig miljö
  • Flera fina sommarminnen därifrån
  • Min fru F och jag har ätit romantiska middagar där
Första gången jag var på Isola Bella var sommaren 1995 tillsammans med flera goda vänner. Vi var där på cykelsemester och vi upptäckte detta ställe av "misstag". Ett misstag som jag 16 år senare är mycket glad över! Ni som åker till Visby - denna restaurang rekommenderar jag mycket varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar