lördag 5 mars 2011

4 mars 2011

God kväll på er!

Idag har Emilia och jag varit hemma hela dagen och F har jobbat en hel del. Emilia och jag har inte gjort så mycket mer än att gosa framför tv:n. Jo, jag har surfat och spelat lite Football Manager idag. Det har varit en riktigt avkopplande dag och Emilia vänder sig mycket nu när vi har henne på golvet. Tror inte att det är många veckor tills hon kryper nu :-)

När F kom hem från jobbet så åt vi tacos till middag och vi tittade även på semifinalen av På Spåret. Det var en jämn och oviss match idag. Idag hade vi en mysig fredagskväll. Livet är för härligt och skönt ibland! F var sliten efter en lång dag så hon la sig strax före klockan elva.

Dag 4: En favoritlåt ifrån förr


En av mina absoluta favoritlåtar är låten Leave med gruppen R.E.M ifrån deras skiva New adventures in hi-fi. Denna låt är väldigt speciell och av någon anledning så har den blivit min favorit. Jag gillar allt med låten, texten är fantastisk och inledningen som är lugn för att sedan gå över i nåt helt annat... helt enkelt ett mästerverk!

Jag har många minnen till denna låt och detta album. Skivan var en av de allra första som jag köpte när jag hade flyttat till Jönköping för att plugga. Detta album, men framför allt annat låten, spelades hundratals gånger hösten 1996. Ett litet minne från min tid :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar