söndag 27 mars 2011

Lördag den 26e mars

Hej!

Idag så var det en lugn förmiddag i för mig och Emilia. Mamma F hade åkt på den årliga Barnmässan här i Karlstad så lilltjejen och jag umgicks hemma. Hon åt faktiskt med väldigt god aptit idag och jag åt frukost under tiden som hon lekte på golvet. Därefter så började hon på att gnälla lite och visade att hon var trött.

Innan jag tog upp henne så stoppade jag in en film i DVD-spelaren. Jag bestämde mig för att se National Treasure och sen så satte vi oss i soffan. Det dröjde inte många sekunder innan Emilia sov i min famn. Jag lät henne ligga kvar där och struntade att försöka få henne att sova i sin säng. Vi hade ju ändå inte så mycket planerat idag...

Strax efter det att filmen var slut, så vaknade Emilia och ganska samtidigt kom F hem. Hon visade vad hon och Emilias mormor hade handlat på mässan. Det var en hel del snygga kläder och sen hade de även fått en massa gratis-grejer. Det var nog en bra mässa även denna gången :-)

Vi klädde på Emilia och sen så åkte hon och F ut till öa för att umgås med mormor Ankan. Jag fick lite egen tid och stannade hemma för att titta på den tredje semi-finalen mellan FBK och AIK. Det var ovanligt att vara ensam i lägenheten för det var ovanligt tyst. Det enda ljudet som hördes var från TV:n... FBK vann matchen och sen så åkte jag med svärfar ut till öa.

På öa hängde vi i ett par timmar och återigen så fick jag vara nätverkstekniker. Det gick bra även denna gång att få ordning på deras trådlösa nätverk. Vi snackade en massa skit och därefter så åkte vi hem igen. Väl hemma så plockade jag i ordning lite och sen så började vi på att natta Emilia. Mamma F fick lägga sig först då hon skulle jobba på söndagen.

Emilia och jag stannade uppe ett tag till. Denna kväll så tittade vi på filmen Timmen noll och det är för mig en riktig kult-klassiker. Första gången jag såg denna var hemma hos moster i Arvika. Av någon anledning så har detta blivit en av mina största film-favoriter! Och jag kommer ihåg att jag var så fantastiskt nöjd när min mosters dåvarande man lyckades piratkopiera den åt mig :-) Emilia somnade snabbt och hon verkade sova gott. Vid midnatt så låg hon i sin säng och jag i min säng strax därefter.

Hoppas att er lördag var bra!

Dag 26: Vilket år är du född?
Jag föddes 1976, för att få reda på vad som hände detta underbara år, se:

http://sv.wikipedia.org/wiki/1976

1 kommentar:

  1. Ja,den filmen är en av de bästa jag sett också. En film som man kan se mer än en gång.

    SvaraRadera