fredag 25 mars 2011

Onsdag den 23/3

Hej!

Denna morgon så vaknade F först och hon gick upp och började på att förbereda sig för jobbet. Själv låg jag kvar i sängen och surfade lite med min mobil. Under tiden så låg Emilia och sov i sin säng. Men det nya som hon har börjat göra, det är att hon pratar i sömnen i 5-10 minuter innan hon öppnar ögonen. Riktigt roligt att höra hennes långa utläggningar ;-)

Men vi var uppe strax före klockan nio och då var det dags för lilltjejen att äta och när hon hade ätit så bytte jag blöja på henne. Därefter så la jag henne på golvet så hon fick leka lite under tiden som jag åt frukost. F åkte till jobbet vid 11-tiden. Jag skulle egentligen ha varit på möte med Trygghetsrådet idag men jag hade feber så det var bara att ställa in detta möte.

Emilia och jag tillbringade ett par timmar i soffan. Hon sov på mitt bröst och jag kollade på diverse mindre bra program på tv. Det är helt otroligt hur mycket skit det egentligen går på tv... men tittar gör vi ju ändå ;-) Jag försökte lägga Emilia i sin säng men då vaknade hon direkt och därför lät jag henne sova på mig istället.

Eftermiddagen tillbringade jag med att göra i ordning i köket och att mata min dotter. Det känns faktiskt som hon har börjat på att äta mycket mer den senaste veckan. Nu äter hon rätt rejäla portioner varje gång. Fortfarande så vill hon bara äta ersättning men på kvällarna så har vi börjat blanda ersättning och välling. Detta för att vänja henne vid lite annan mat.

Vid 19-tiden när det var dags för mig att förbereda matlagningen så gick Emilia in i en gnäll-fas och därför hann jag inte bli klar med maten tills F kom hem. Hon fick ta över och jag satte mig i soffan för att få Emilia till ro. Till middag åt vi en måltid från Linas Matkasse men dagens rätt  - Viltskav med pasta - var ingen höjdare. Vi har konstaterat att viltsmaken inte är min och F:s grej helt enkelt. Till middagen så tittade vi på kvällens avsnitt av Sveriges Mästerkock.

F la sig tidigt för hon var sliten efter en lång dag på jobbet. Emilia och jag stannade uppe och tittade på diverse tv-program tills det var dags för sängen vid midnatt...

Hoppas att er onsdag var bra!

Dag 23: Din favoritpryl
Denna fråga är väldigt enkel att besvara och det är min mobiltelefon. Jag har en iPhone 3GS och det är, utan tvekan, den bästa telefonen jag någonsin har haft. Att kalla det för mobiltelefon är nästan elakt med tanke på vad man kan göra med denna dator-liknande sak. Jag spelar naturligtvis spel, surfar mycket, läser nyheter, tittar på Play-program, mailar, kollar kalender, sms:ar, tar kort, lyssnar på radio/musik, har den som väckarklocka, kollar vädret mm mm och sen så ringer jag nån enstaka gång... Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan min iPhone numera. Den har ersatt mycket av tiden framför datorn. Jag läser knapp text-tv längre. Den har nog inte bara förändrat mitt sätt att spendera min tid, utan jag tror att alla som har en modern telefon gör väldigt mycket mer än att ringa med den...

Här har ni en bild på min favoritpryl:


F brukar ibland säga att jag skulle välja telefonen för henne om det brann i lägenheten. Det är inte sant... jag skulle först välja Emilia, F och sen min iPhone :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar