fredag 4 mars 2011

3 mars 2011

Hejsan!

Idag har var vi varit hela dagen i Årjäng då min pappa fyllde 65 år. Min fru, lilla Emilia, min mamma och jag tog en tur på stan då pappa hade ett ärende att fixa. Då han skulle vara borta nån timme så passade vi på att fika på det populära caféet Broms Café. Det var mysigt och att ta en fika i Årjäng är nåt som jag inte har gjort på hur många år som helst...

Efter rundturen på stan så lagade F en sen lunch åt oss. Det blev köttfärssås med spaghetti. Maten smakade mycket bra! Sedan så snackade vi en massa skit och sedan blev det smörgåstårta som pappa gjort. Plus i kanten till honom för den så proffsig ut och sedan var det min svägerska Malin som gjort en riktigt god prinsesstårta.

Extremt mätta och lite slitna så åkte vi strax efter klockan 20 tillbaka till Karlstad. Det har varit en mysig dag och det är kul att se hur Emilia trivs tillsammans med mina föräldrar :-)

Dag 3: Mitt första julminne


Jag vet inte vilket år det är men jag och min bror hittar en bok som heter Visst kan du läsa och där hittar vi en text som börjar "Hej mormor! Vi kan väl fira jul hos dig"... den skriver jag av och min bror lägger den i kuvert och när vi frågar mamma efter ett frimärke så undrar hon vi vad vi ska ha det till. När vi berättar så verkar hon inte tycka att det är en riktigt bra idé, utan mamma tar vårt brev och säger att det skickar vi senare i veckan... det blev aldrig något julfirande hos mormor det året kan jag berätta ;-)

Inte ett minne från julen, men väl ett minne om julen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar