måndag 28 mars 2011

Söndagen den 27e mars

Hej!

Idag så sov Emilia tills klockan var nästan tio. Det var skönt för Emilia sov hela natten och vaknade inte en enda gång förrän det var dags att vakna. Då åt hon frukost med god aptit. F hade redan gått upp för hon skulle jobba idag. När hon var färdig i duschen så passade jag på att duscha.

F åkte strax efter klockan elva till jobbet. Emilia lekte lite på golvet under tiden som jag åt frukost och förberedde hennes skötväska. Strax efter halv två kom svärföräldrarna och hämtade oss för de skulle följa med mig på en husvisning på Hammarö.

Emilia var vaken hela tiden som vi var iväg. Hon satt in sin bilbarnstol och verkade trivas bra. Hon sa inte mycket på visningen utan var mest bara glad hela tiden :-) Visningen var väldigt välbesökt och huset föll inte riktigt i smaken. Konstig planlösning och en hel del att fixa men utsikten var fantastisk!

Vi var hemma igen strax efter halv tre, så det var en kort utflykt. När vi var hemma så gav jag Emilia mat och bytte blöja på henne. Därefter så lekte hon på golvet under tiden som jag åt lunch. Efter lunchen så var det dags för den fjärde semi-finalen mellan FBK och AIK. Emilia var vaken nästan hela tiden ;-) Och hon fick se FBK vinna denna match och de var därmed klara för final!

Under kvällen så myste hela familjen i tv-soffan och kopplade av tillsammans. Det var riktigt mysigt och skönt. Vi tittade på veckans avsnitt av Big Brother och sedan gick F och la sig. Emilia och jag var uppe i drygt två timmar till. Vi tittade på den sista timmen av den avslutade delen i Millennium-trilogin. Den är riktigt bra, fast jag tycker att det går för lätt för dem att avslöja konspirationen...

Strax efter midnatt så sov hela vår lilla familj! Hoppas att ni hade en bra söndag!

Dag 27: Vilken var den första CD-skivan som du köpte?
Det var på Årjängs marknad 1990. Mina bröder och jag växte upp med MTV och där så spelade de låten Blaze of Glory av Jon Bon Jovi. Detta var en fantastisk låt som jag ville höra hela tiden. Så när det var dags för marknaden så var mitt stora mål att få tag på denna skiva.

I det första marknadsståndet som jag seriöst letade i så hade detta album, fast LP, för 75 kronor och jag slog till. För i Årjäng var CD nytt vid denna tid och jag trodde inte att den skulle finnas på CD på denna marknad... men typ längst bort på marknadsområdet så hade de denna skiva på CD! Jag blev helt desperat över att ha gjort en sånt felköp så jag fick typ panik och sa "du kan få min LP plus 50 kr om jag får den på CD"... antagligen så gjorde jag en grymt dålig affär men jag fick i alla fall albumet på min efterlängtade CD :-) En kompis som var med undrade sen varför jag betalade så mycket och min förklaring var helt enkelt att jag var TVUNGEN att ha den på CD...

Vilken var den första CD som ni köpte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar