onsdag 16 mars 2011

14e mars 2011

Hejsan!

Denna måndag tillbringade vi till största delen med att ta det lugnt, för vår lilla dotter hade svårt att somna och när hon väl somnat så vaknade hon nästa omgående igen... F hade tagit nattningen för att jag skulle få gå och lägga mig först men klockan halv tre kom hon in och ville att jag skulle ta över, då Emilia inte ville sova.

Jag sov verkligen gott när F kom in och väckte mig. Naturligtvis hade jag gärna fortsatt att sova men har vi skaffat barn, så har vi gjort det tillsammans och då måste vi även dela på ansvaret. Det går inte att glida undan det, så jag tog över och lät F lägga sig. Vid halv sex på morgonen så hade Emilia äntligen sovit stabilt så jag la henne i sin säng och själv sov jag nog innan mitt huvud hade nått kudden...

Strax före sju så vaknade F av att Emilia gnydde och vaknade till, då gick F upp med henne för att låta mig sova. Jag sov faktiskt fram tills klockan var strax före 10, fast jag kände mig bakis och överkörd av ett tåg...

Förmiddagen flöt på och likaså eftermiddagen utan att vi gjorde nåt större väsen av dagen. Emilia passade naturligtvis på att sova lite i sina föräldrars respektive inbjudande famnar :-)

Vid 17-tiden så åkte F och jag på två stycken husvisningar i Forshaga. Ett av husen var intressant och det andra komplett värdelöst... Forshaga kanske ni undrar? Ja, anledningen till att vi tittar runt lite är för att där "får" man hus med trädgård för samma pengar som vi har betalat för vår bostadsrätt. Ingenting är bestämt men vi kollar på sånt som verkar intressant. Får se vad som händer...

Emilia var hemma för svärmor och hennes väninna Monika var här och underhöll vårt lilla charmtroll. När vi kom hem runt halv åtta, så var lilla hjärtat Emilia på glatt humör. F och jag hade köpt med oss middag från Kenneths här i Karlstad. Slitna och tröttna så lyxade vi till det lite :-)

Kvällen tillbringades i tv-soffan och jag höll lite koll på hockeyn. Hur skönt som helst att FBK vann matchen!

Dag 14: En bild på något du vill ha fast du inte behöver
Det första som jag kommer att tänka på är denna dator:

Det är en dator som heter MacBook Air. Egentligen har den inte speciellt bra prestanda alls, men den är så himla snygg! I detta fall är det mer min ganska obefintliga fåfänga som längtar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar