torsdag 31 mars 2011

Tisdagen den 29/3 2011

Hej!

Idag var det en lugn morgon hos vår lilla familj. F hade före Emilia och mig så hon hade redan hunnit äta frukost när vi kom upp vid halv tio. Emilia var riktigt hungrig och åt med stor aptit. F plockade i ordning lite i lägenheten under tiden som jag bytte blöja på Emilia. Därefter så åt jag frukost.

Strax efter halv ett så kom Emilias farmor och farfar på besök. Det är skönt att ha dem relativt nära oss för det innebär att Emilia får träffa dem hyfsat ofta :-) Emilia bjöd farfar på en smörgås och både farmor samt farfar på kaffe. Emilia och farfar klickade riktigt bra denna gång och de pratade en massa. Vi andra fick knappt en syl i vädret :-) De hade väldigt roligt ihop. Efter det att Emilia och farfar hade pratat klart så myste hon och farmor ett tag i soffan. Vid kvart-i-två-tiden så åkte farmor och farfar hem.

Bara några minuter efter att de hade åkt så var det dags för Emilia och F att ta en promenad till dagens barnmassage. Enligt F så tycker Emilia att det är mer roligt än skönt, för hon har tydligen svårt att ligga still ;-) Under tiden som de var iväg så passade jag på att dammsuga i hallen och därefter så pluggade jag bokföring i en timme. Det är skönt att repetera och samtidigt känna att mycket sitter kvar däruppe i skallen, trots att det är många år sedan som jag höll på med det.

Vid halv fyra så kom Daniel på besök och bara nån minut senare var F och Emilia hemma. Vi spelade kort och pratade en massa skit. Det var ett tag sen vi sågs senast så det var var kul att träffas igen. Men både F och jag vet ju att numera så är det ju Emilia som är anledningen till att Daniel vill träffas ;-)

Daniel åkte hem strax före klockan sex. F började på att pyssla lite och jag myste med Emilia i soffan. Vi tittade sen på ett avsnitt av The Apprentice och det senaste avsnittet av The Amazing Race. Sen blev det lite hockey för mig under tiden som F pysslade vidare. Sen så gick hon och la sig. Emilia och jag stannade uppe i drygt två timmar till och då tittade vi på de två senaste avsnitten av The Event.


Emilia och jag gick och la oss strax före klockan halv ett. Det var skönt att komma i säng i en inte alltför sen tid. Hoppas att ni hade en bra tisdag!

Dag 29: En bild på det högsta berget som du har varit vid



Detta är Mount Cook i Nya Zeeland och det är landets högsta berg. Jag var där i november 1999 och det var faktiskt lika fint väder som på bilden. Vi var vid turiststationen på berget och vi tog en mindre vandringstur i området men den tänkta helikopterturen var alldeles för dyr för oss. Men den hade säkert varit riktigt spektakulär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar