lördag 26 mars 2011

Fredag den 25e mars

Hej!

I natt så var ju Emilia och jag vakna ganska länge och det gjorde att Emilia och jag låg i sängen fram till klockan 10. Jag var dock uppe och ringde till BVC för att prata med dem om hur Emilia mått under natten. När vi ringde 1177 så sa de att "ring BVC på morgonen". Därför gjorde jag det och BVC-sköterskan frågade hur allt var och hon sa att om Emilia mår sämre så ska vi ringa till vårdcentralen. Men det var ju svårt att veta hur Emilia mådde när hon sov, så vi skulle avvakta lite...

Men på förmiddagen när jag hade matat Emilia så syntes det att hon mådde mycket bättre. Hon låg gärna på sitt dubbeltäcke. Hon skrattade och var aktiv. Det var skönt att hon inte var dålig igen. I och med att hon sysselsatte sig själv så kunde jag styra och ställa i köket. Det tog inte speciellt lång tid för jag var väldigt effektiv om jag får säga det själv :-)

F var och jobbade så jag skickade ett sms och berättade att Emilia verkade må bra. Sedan så sov var det dags att mata Emilia igen och sen så sov hon drygt två timmar på mitt bröst. Jag försökte att lägga ner henne i hennes säng men det ville hon inte gå med på för då vaknade hon direkt. Efter två försök så tyckte jag att det var bättre att hon fick sova på mitt bröst...

Eftermiddagen rann iväg ganska fort och under tiden som Emilia sov så passade jag på att se en film. Det blev Swordfish med John Travolta och Hugh Jackman. Detta är en film som jag tycker är mycket bra. Det som gillar jag med denna film är att för en gångs skull så "vinner" inte den goda sidan. Det är en frisk fläkt mot alla vanliga och gulliga slut som det brukar vara i dagens filmer...

Efter att jag hade sett hela filmen så vaknade Emilia. Då var det dags för "depåstopp" med blöjbyte och mat. Det märktes så himla väl att hon mådde bra för hon skrattade och ville leka på golvet. Hon har inte lärt sig att krypa än men nu så har hon valt tekniken att rulla iväg dit hon vill :-) Så under tiden som jag plockade i ordning lite så fick jag även hålla koll på lilltjejen, för nu ligger hon inte kvar där man lämnar henne...

F var hemma strax efter klockan sju och då hade hon med sig middag från Kenneths. Det var gott och vi slapp laga mat, då vi var trötta efter nattens händelser. Det är skönt att kunna unna sig ibland :-)

Vi tillbringade kvällen i tv-soffan och när F la sig så tittade Emilia och jag på den fantastiskt humoristiska klassikern En fisk som heter Wanda med John Cleese. Denna film är en av mina absolut största favoriter genom tiderna. Det finns ingenting negativt att säga om den. Men Emilia somnade ganska snabbt och därför så kunde jag lägga henne i sin säng redan vid midnatt. Jag stannade inte uppe utan jag la mig relativt omgående.

Hoppas att er fredag var bra!

Dag 25: Vilken fågel skulle du helst vilja vara?
Dagens utmaning krävde faktiskt lite eftertanke och funderingar. De två fåglar som jag först kom att tänka på var antingen havsörn eller kondor. Och efter att ha funderat så valde jag faktiskt kondor och detta främst för att de flyger på så extremt hög höjd som 3-5000 meter och att de är lite av romantiker.

Jag tycker att det skulle vara fantastiskt häftigt att kunna flyga på den höjden och kunna kolla in världen runt omkring sig. Man glider fram med hjälp av vinden och varmluft. Energisnålt och smart. Jag tycker om att ha koll på saker och ting och det känns det verkligen som om kondoren har när den är så högt uppe i luften.

Dessutom så gillar jag att kondoren bildar livslånga par. Det är ett tecken på kärlek, lojalitet och samhörighet. Det är lite som jag känner i mitt förhållande till min fru F. Vi var valt att satsa på detta förhållande och vår förhoppning är att det ska hålla för "evigt". Och jag tycker att denna seriositet är viktig och det verkar även avspeglas hos kondoren.

Vilken fågel skulle ni vilja vara? Och tänk om det vore så lätt som författaren Douglas Adams skrev: "Det är en konst att flyga, eller snarare ett knep. Knepet består i att lära sig kasta sig till marken och missa"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar