fredag 25 mars 2011

Torsdag den 24/3 2011

Hejsan!

Denna morgon så vaknade Emilia och jag när F redan hade hunnit åka till jobbet. Det märktes att Emilia inte mådde riktigt bra och efter det att hon hade ätit frukost så tog jag tempen på henne. Hon hade strax över 38 grader så jag gav lilltjejen en alvedon.

Egentligen så skulle vi varit på babyrytmik idag men i och med att jag inte heller mådde bra så stannade Emilia och jag hemma. Vi kopplade av i soffan och efter ett tag så tänkte jag lägga henne på golvet så att jag kunde göra frukost till mig själv men idag var inte Emilia på bra humör. Man skulle kunna säga att hela denna dagen präglades av separationsångest... För att förklara, jag la henne på hennes lektäcke och gick iväg för att göra frukost men när hon inte såg mig så började hon på att gallskrika. Jag fick lägga henne på golvet i köket när jag hällde upp flingor och mjölk.

Hela eftermiddagen fortsatte så här. Det var faktiskt omöjligt att försöka göra nåt konkret i köket då Emilia var ledsen så fort vi inte umgicks. Därför blev det så att hela eftermiddagen tillbringades i soffan med lilla Emilia i mitt knä. Inte för att jag klagar, men det tråkiga är att jag inte kunde sköta hushållssysslorna som jag vill. I och med att Emilia är det viktigaste för mig så går hennes välbefinnande före stöket i köket.

Frida var hemma efter sju och gjorde riktigt god middag till oss. Denna gång var det en soppa från Linas Matkasse. Den smakade mycket bra och det fick mig att minnas den goda köttfärssoppa som vi fick på skolan i Årjäng :-) Naturligtvis så kollade jag på dagens semifinal mellan FBK och AIK :-)

Jag försökte natta Emilia och hon somnade strax efter halv tolv. Då hon sovit i en timme så försökte jag resa på mig för att lägga henne i sin säng men då vaknade hon direkt. Klockan två så la jag henne i sängen och då sov hon gott. Jag gick in i badrummet för att göra mig i ordning för sängen men det dröjde inte mer än fem minuter innan F kom upp med Emilia. Emilia grät hysteriskt och ville inte somna om alls. Det verkade inte som att hon var vaken för hon kände inte alls igen F och mig.

Vi ringde 1177 och de sa att det kunde vara "nattskräck" och efter drygt två timmar så sov hon gott. Kvart i fem så sov Emilia i sin säng och jag slocknade direkt. Det var skönt att sova då! Men det var jobbigt innan för vi var verkligen hjälplösa när hon skrek som värst...

Dag 24: Vilket kinesiskt tecken är du född i?
Jag är född i Drakens år och det måste ju passa mig då "Drak-människor troddes vara exotiska och besitta magiska krafter". Visst låter det som min personlighet?


För mer information om Drakens år, se: http://www.ditthoroskop.nu/se/kin_dragon.htm

1 kommentar:

  1. Det går att göra det mesta i ett hushåll med ett barn sittandes på höften och en hand. Lisa älskade att sitta så när jag lagade mat, diskade och lite annat.

    SvaraRadera