måndag 21 mars 2011

19e mars 2011

Hej på er!

Idag så vaknade Emilia ganska så tidigt och jag gick upp med henne, för det var F:s tur att sova ut lite. Jag la Emilia på hennes stora och tjocka lektäcke på golvet i vardagsrummet, för att jag skulle kunna göra i ordning en flaska med mat. Någon minut senare så satt vi i soffan och Emilia åt med god aptit :-)

F kom upp drygt en timme senare och hon gjorde bacon med äggröra till frukost åt oss. Det var riktigt gott och en skön start på lördagen. F plockade sedan undan lite på köksbordet så att hon skulle få plats med alla sina pysselsaker, för idag så ska hon och Felicia ha pysseldag.

Felicia kom strax efter klockan 14 och sedan så pysslade tjejerna ett bra tag. Under tiden så kollade jag på tv och Emilia njöt av att få ligga i min famn. Av och till så gnagde hon på bra med sina käkar. Mina fingrar var ganska möra efter denna gnagarattack :-)

Vid halv sju så slutade tjejerna att pyssla och Felicia lekte med Emilia medan jag tog hand om disken som blev när F gjorde lasagne. Felicias pojkvän Erik kom till oss strax efter klockan sju och då åt vi F:s goda lasagne. Det smakade mycket bra!

Sedan tillbringade vi ett par timmar med att spela Ticket to ride, det är ett sällskapsspel som handlar om att bygga järnvägslinjer. I detta fall i USA. Vi passade även på att äta en del godis och glass. Strax före halv elva så åkte Felicia och Erik hem.

Det var en mycket trevlig lördagkväll! Emilia fick naturligtvis massor med uppmärksamhet av alla. Hon tycker inte alls om att stå i centrum... ;-) Emilia somnade gott och vi la henne runt midnatt. Sen kröp vi också i säng.

Hoppas att ni också hade en bra lördag!

Dag 19: Vilken var din första mobiltelefon?
Den allra första mobiltelefonen som jag hade... det var med största sannolikhet denna:

http://mobile.softpedia.com/phones/Ericsson/Ericsson-GA-628.shtml

Fick den av pappa våren 1996. Oerhört cool och avancerad tyckte man då :-) Idag är det ingenting jämfört med de datorer till mobiler som vi har i våra fickor. Men då var det häftigt att kunna göra egna ringsignaler med "noter" som skrevs ut från nätet. Snacka om att utvecklingen har gått framåt!

Vilken var din första mobiltelefon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar