torsdag 24 mars 2011

Tisdag den 22/3

Hej igen!

Idag så har det varit en normal förmiddag här i vår lilla familj, dvs likadana rutiner som tidigare dagar. Tycker att det är skönt med en så lugn start på dagen. Det som avvek från den normala agendan var att Emilia skulle på massage, så därför gick F och Emilia härifrån strax efter lunch. När de hade gått så ägnade jag mig åt att repetera bokföring och redovisning. Via Trygghetsrådet så har jag nu möjlighet att repetera de kurser som behövs för att jag ska kunna få ett nytt jobb. Detta görs på distans via datorn.

När jag hade hållit på i drygt 90 minuter så kom svärmor på besök och strax därefter min lilla familj :-) Jag duschade under tiden som F matade Emilia. Sedan så tog vi en sväng till öa och var där i två timmar innan vi åkte hem igen.

Kvällen tillbringade Emilia och jag framför tv:n. Vi tittade på den första semi-finalen mellan FBK och AIK. Egentligen skulle jag ha sett matchen på plats i arenan men jag har varit småsjuk idag. Men FBK vann och det var skönt ;-) F pysslade lite och surfade på datorn. Snart hade kvällen sprungit iväg och det var dags för oss att sova.

Hoppas att er dag var bra!

Dag 22: Ett minne från din barndom
Ett minne, som egentligen är flera, är när jag kom hem från skolan (grundskolan) på fredagar. Allt som oftast hade mamma bakat bullar eller matbröd inför helgen. Då brukade jag ta två nygräddade bullar (eller smörgåsar) och ett glas med kall mjölk OCH det nya numret av Kalle Anka & Co. Detta var en av veckans absoluta höjdpunkter när jag hade riktig kvalitetstid på egen hand. Snacka om livskvalitet i det ögonblicket!

Detta minne väcker varma känslor inombords och samtidigt är det även en bekräftelse på att jag hade en fantastiskt bra uppväxt. Om ett antal år så hoppas jag att Emilia har starka och fina minnen av något liknande. Förhoppningsvis krävs det inte mycket för att få min lilla dotter glad.

Nu för tiden så har jag en likadan känsla när jag sitter med Emilia i knäet och försöker få henne att sova. Det är också underbar livskvalitet! Återigen, jag älskar min lilla dotter ofantligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar