torsdag 3 mars 2011

2e mars 2011

Hej igen!

Först av allt som svar på kommentaren från mamma igår: Jo, tycker allt mer att kaffe luktar gott och det kanske är värt att testa det igen. För det är ju allt många år sedan vi drack Nescafé ur en burk med bild på en gubbe som liknade Harry :-)

Idag fick vi leverans på vårt nya kylskåp. Jag var inte helt beredd på att det skulle komma idag så jag fick snabbt tömma det gamla och trasiga kylskåpet och röja undan på golvet så att de kunde ställa i ordning och montera det nya. Det nya skåpet från Siemens är för övrigt riktigt snyggt!

Sedan har lilla Emilia och jag varit på vårdcentralen Gripen. Inför vår Ungern-resa i höst så hade barnläkaren rekommenderat oss att vaccinera Emilia mot tuberkulos, så det var det vi var på Gripen för. När sköterskan stack Emilia med sprutan så grät min lilla dotter hysteriskt i nån minut. Tyckte jättesynd om henne men hon var snart sitt glada vanliga jag igen.

Dag 2: Betydelsen av ditt bloggnamn


Ja, detta är väldigt enkelt. Mitt syfte med min blogg är att berätta lite grann om livet som pappa till min underbara dotter Emilia. Naturligtvis kommer min älskade fru att vara en stor del i bloggen också, då hon är en stor del av mitt och Emilias liv :-) Men syftet är vidare även att berätta sånt som jag kanske inte skulle berätta i vanliga fall och så klart låta mina nära och kära runt omkring i landet få följa vår vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar