lördag 19 mars 2011

17e mars 2011

Hejsan!

Denna dag började med att jag matade Emilia och myste med henne lite grann i soffan, då min kära fru var på ett återbesök till den ögonklinik hon är inskriven. När F kom hem så berättade hon att läget i ögat var oförändrat och att hon hade fått ett ny tid längre fram. Men F var skapligt irriterad på att bilen inte hade startat då batteriet hade laddat ur igen... hon skickade iväg ett mail till den säljare som hon köpt bilen av... Men vi hade inte tid att lägga så mycket fokus på det då F och Emilia skulle på babyrytmik klockan 11.

När de hade gått så åt jag frukost och gjorde mig i ordning för att ansluta till dem på stan efter rytmiken. Vi träffades kvart i tolv och lilla Emilia låg vaken i vagnen när jag träffade dem. Naturligtvis var hon glad som vanligt :-) Vi tog en tur på stan och fixade lite småärenden. Måste villigt erkänna att det är skönt att våren är på väg nu. Det märks då det börjar bli varmare ute och fåglarna börjar göra sig påminda.

Eftermiddagen tillbringades i lägenheten och vi gjorde inte nåt speciellt ansträngande. Inte mer än vanligt. Efter klockan 18 så kom bilförsäljaren hit och hjälpte F att få igång bilen. Därefter så åkte vår lilla familj ut till Hammarö och åt middag hos Emilias mormor och morfar.

När vi väl var hemma igen så tillbringade vi tiden med att kolla på lite tv. F tittade på repriserna av Big Brother och jag kollade på lite fotboll. Jag tycker att det är väldigt mysigt och skönt när hela familjen sitter i soffan tillsammans. Då känner mig oerhört lycklig. En sak till: lilla Emilia har lärt sig att fräsa med munnen så saliven sprutar åt alla håll. Riktigt gulligt men risken är att man får en rejäl dusch ;-) Jag gick och la mig först denna kväll och det var riktigt skönt att komma i säng lite tidigare än normalt :-)

Dag 17: En bild ifrån någonstans som du skulle vilja åka till


Detta är en bild på Central Park i New York. Jag skulle någon gång i mitt liv vilja åka till denna stad. Den verkar så oerhört mäktig, vacker och förtrollande. Men det kommer nog att dröja ett bra tag innan vi åker på en resa till USA. Om vi någon gång kommer hit så ska det bli intressant att se om staden motsvarade de förväntningar som jag har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar